Τουρκική εισβολή στα σχολικά είδη!

Αντιγράφουμε την είδηση από την εφημερίδα Real News επισημαίνοντας τα γραφόμενα της αρθρογράφου περί "αμφιβόλου ποιότητας" των εισαγόμενων τουρκικών προϊόντων, το κλείσιμο ελληνικών επιχειρήσεων εξαιτίας των εισαγωγών αυτών και τις ξεκάθαρες πολιτικές ευθύνες που οι ίδιοι οι επιχειρηματίες προσάγουν προς τους ντόπιους πολιτικούς.

 

" Τετράδια Τουρκίας, τσάντες Κίνας μολυβιά και γόμες Γερμανίας, Γαλλίας ή Ιαπωνίας. Από τα 50 εκατ. ευρώ που δαπανούν κάθε χρόνο οι Έλληνες καταναλωτές για την αγορά σχολικών ειδών τα 25 εκατ. ευρώ αφορούν εμπόρευμα του εξωτερικού.

     Λίγο πριν από... την έναρξη της σχολικής περιόδου, η ελληνική αγορά έχει πλημμυρίσει με εισαγόμενα, φθηνά και αμφιβόλου ποιότητας σχολικά προϊόντα, εξαντλώντας τις λιγοστές αντοχές των ελληνικών παραγωγικών μονάδων που έχουν απομείνει. Ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες μιλούν για ακόμα μια ελληνική εταιρεία θύμα των φθηνών εισαγωγών, που εδρεύει στην ανατολική Αττική. Πηγές λένε ότι ήδη έχει ξεκινήσει την εκποίηση των περιουσιακών της στοιχείων και απομένει το λουκέτο.

 


(...)

     Η Πόπη Σκαγιά, διοικητικό στέλεχος και εκπρόσωπος της ελληνικής εταιρείας Θ. Κ. Σκαγιάς ΑΒΕΕ (Skag), δηλώνει ότι ενώ μέχρι και πέρυσι γινόταν λόγος για επέλαση των κινέζικων σχολικών ειδών στην αγορά, από φέτος θα μιλάμε για την παντοδυναμία των τουρκικών προϊόντων, που κατάφεραν να πάρουν κεφάλι ακόμα και από τα αντίστοιχα ασιατικά προϊόντα. Αιτία αυτής της εξέλιξης είναι οι ανύπαρκτοι δασμοί, οι οποίοι -όπως αναφέρει- εάν υπήρχαν θα «φρέναραν» τις αθρόες εισαγωγές.

     Στο σύνολο των εισαγωγών, σημειώνει η ίδια, τα προϊόντα της γειτονικής χώρας αντιπροσωπεύουν πλέον το 60% και το υπόλοιπο ποσοστό είναι ασιατικά. Ειδικότερα στο τετράδιο, η αγορά εξακολουθεί να ελέγχεται κατά 70% από τα ελληνικά είδη και κατά 30% από τα εισαγόμενα, τα οποία όμως παρουσιάζουν αυξητικές τάσεις. Αναμφίβολα αναγνωρίζει ότι, ιδίως σήμερα που ο οικογενειακός προϋπολογισμός έχει κατακρεουργηθεί, τα νοικοκυριά αναζητούν φθηνότερες αγορές κι έτσι στρέφονται στα εισαγόμενα, η τιμή των οποίων μπορεί να είναι έως και 40% μικρότερη από τα αντίστοιχα ελληνικά. Το τουρκικό τετράδιο κοστίζει κατά μέσο όρο 60 λεπτά, ενώ η τιμή του ελληνικού κυμαίνεται στα 75-85 λεπτά. Η ψαλίδα είναι σημαντική και, κατά την ίδια, οφείλεται σε δύο βασικούς λόγους: στο μισθολογικό κόστος -οι μισθοί στην Τουρκία είναι της τάξεως των 150 ευρώ- αλλά και στο γεγονός ότι η χώρα διαθέτει μύλους χάρτου, ενώ οι ελληνικές μονάδες είναι αναγκασμένες να εισάγουν την πρώτη ύλη από το εξωτερικό. Στο πλαίσιο αυτό, αναφέρει, σήμερα που η αγορά στενάζει πρέπει οι Έλληνες καταναλωτές να στηρίξουν τις ελληνικές επιχειρήσεις ακόμα κι αν αυτό σημαίνει ότι πρέπει να θυσιάσουν δυο ευρώ για να αγοράσουν ντόπια προϊόντα.

     Πρωτίστως όμως τονίζει άλλος επώνυμος παράγοντας του κλάδου, υπάρχουν σήμερα ελληνικές αλυσίδες καταστημάτων οι οποίες αν και διαλαλούν με έντονες προωθητικές ενέργειες την ελληνικότητά τους γεμίζουν τα ράφια τους με σχολικά είδη από την Τουρκία. Για την παντοδυναμία των εισαγωγών κάνει λόγο και ο Δημήτρης Βασιλειάδης διοικητικό στέλεχος της ελληνικής εταιρείας Paxos, γνωστής στο ευρύ καταναλωτικό κοινό από τις ομώνυμες σχολικές τσάντες η οποία είναι επίσης αποκλειστική δικαιούχος της Mattel σε σχολικές τσάντες και σχολικά είδη Barbie, Hot Wheels και από πέρυσι της νέας σειράς MonsterHigh, που γνωρίζει μεγάλη επιτυχία.

     Όπως αναφέρει, μέχρι και το 2005 η Paxos είχε παραγωγική μονάδα στην οποία κατασκεύαζε σχολικές τσάντες αλλά ο έντονος ανταγωνισμός από τα κινεζικά προϊόντα την ανάγκασε, όπως άλλωστε και τις περισσότερες ελληνικές εταιρείες να την κλείσει και να εισάγει τα προϊόντα της από την Ασία. Το εργοστάσιο, το οποίο βρίσκεται στον Βοτανικό Αττικής λειτουργεί πλέον ως έδρα και αποθηκευτικός χώρος της εταιρείας για τη διακίνηση των τσαντών Paxos στην Ελλάδα και σε 22 ακόμα χώρες. Ο ίδιος επισημαίνει πως καμία ελληνική εταιρεία δεν θέλει να «διώξει» τη μονάδα της από την Ελλάδα, όμως οι οικονομικές συνθήκες και η αβάσταχτη φορολογία δεν τους αφήνουν περιθώρια να πράξουν διαφορετικά. Έτσι λοιπόν, όσον αφορά τη σχολική τσάντα, σήμερα πάνω από το 95% των προϊόντων που διακινούνται στη χώρα είναι εισαγόμενα."

 


(REAL NEWS 02/09/2012 – ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ)