Καλώς ήρθατε στη Ζαγάλισα!    *    Η φωνή των Πομάκων    *    Η Παλαιότερη Πομακική εφημερίδα (από το 1997)    *    ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΕΡΗΦΑΝΟΙ ΠΟΥ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΟΜΑΚΟΙ!    ΝΕΣΜΕ ΜΠΑΧΤΙΑΡ ΟΤΙΣΜΕ ΠΟΜΑΤΣΙ!     NE MUTLU POMAKIM DiYENE!

Θερμή παράκληση! Κατά την ηλεκτρονική αναδημοσίευση οποιουδήποτε περιεχομένου να αναγράφετε την πηγή με ενεργό σύνδεσμο προς το zagalisa.gr. Ευχαριστούμε

ΑΚΟΜΑ ΕΝΑ ΣΤΗΜΕΝΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ – Ο ΜΠΕΤΟΝ ΚΕΜΑΛ ΚΑΙ ΤΟ ΧΑΛΙ ΤΟΥ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Πολύ ύποπτη δεν σας φαίνεται η επικεφαλίδα μας αγαπητοί αναγνώστες; Κάποτε είχαμε γράψει για τα υπόγεια παιχνίδια και τις συμφωνίες κάτω από τα τραπέζια μεταξύ της χώρας μας και της γείτονος Τουρκίας. Αυτή τη φορά όμως η ιστορία παρατράβηξε. Αναφερόμαστε στα καινούρια βιβλία που μοιράστηκαν στα μειονοτικά σχολεία.
 
Φέτος λοιπόν, αντί να έρθουν τα σχολικά βιβλία από το καλοκαίρι όπως συνήθως γίνεται, μοιράστηκαν σχεδόν μια εβδομάδα πριν ανοίξουν τα σχολεία από τις καλοκαιρινές διακοπές. Αυτό μας κίνησε κάποιες υποψίες. Αργότερα μάθαμε, ότι δεν υπήρχαν βιβλία για όλες τις τάξεις και ότι για μερικές τάξεις δεν υπήρχαν καθόλου αυτά τα περιβόητα βιβλία δασκάλων. Με λίγα λόγια, η σχολική χρονιά για άλλη μια φορά θα ξεκινούσε με προβλήματα και ένα σωρό ελλείψεις. Και αυτό μας φάνηκε πολύ περίεργο με αποτέλεσμα να ξεκινήσουμε το ‘’ψαχτήρι’’.
 

 
Πρόσφατα μαθαίνουμε, ότι δόθηκαν τελικά και τα υπόλοιπα βιβλία, εμείς όμως συνεχίσαμε να ρωτάμε και να ψάχνουμε. Έτσι, μετά από σύντομο χρονικό διάστημα, ανακαλύψαμε ότι αυτό το μοίρασμα σε δόσεις και οι καθυστερήσεις (που μας είχανε φανεί ύποπτες) είχαν το σκοπό τους. Ήταν ακόμη ένα καλά οργανωμένο και άριστα στημένο κόλπο των δυο εμπλεκόμενων χωρών, εις βάρος πάντα των αθώων παιδιών που απλά θέλουν και προσπαθούν να κατακτήσουν τη γνώση.
 
Αν λοιπόν, τα βιβλία δίνονταν νωρίτερα (για παράδειγμα την εποχή που τα βλέπαμε σε φωτογραφίες να τα ξεφορτώνουν κάποιοι βούλγαροι στο τουρκικό προξενείο της Κομοτηνής), ο κόσμος και συγκεκριμένα οι γονείς θα είχαν τον χρόνο να δούνε τα ρεζιλίκια που επρόκειτο να διδαχθούνε τα παιδιά τους. Συγκεκριμένα, στο βιβλίο δασκάλου της τετάρτης τάξης, στη σελίδα 50 υπάρχουν κάποιες δραστηριότητες που θα κάνουν οι μαθητές με τίτλο ‘‘Ατατουρκισμός’’ (Atatϋrkcϋlϋk). Δηλαδή οι μαθητές να μυηθούν στην καθημερινή ζωή (που είναι παράδειγμα προς «μίμηση» για ολόκληρη την …ανθρωπότητα αλλά και… για τη σελήνη, τον Άρη και το υπόλοιπο σύμπαν) και στις πολύ σοφές κουβέντες αυτού του «κυρίου», να επηρεαστούν από τα λεγόμενα και τις πράξεις του, ώστε, στο μέλλον να ζήσουν κιόλας με αυτό το…βάρος!!! Μα είναι πράγματα αυτά κυρίες και κύριοι; Δηλαδή βρε παιδιά, οι μαθητές του υπόλοιπου πλανήτη διδάσκονται Βενιζελισμό, Καραμανλισμό, Σαρκοζισμό, Μπερλουσκονισμό, Κανταφισμό, Μπουσισμό ή Πουτινισμό;; Γνώμη μας είναι ότι αυτό δεν είναι τίποτα άλλο παρά μια κατάντια και ότι επιτέλους κάποιοι ιθύνοντες πρέπει να σοβαρευτούν.
 
Μάλλον για τον λόγο αυτό σιώπησαν και τήρησαν σιγή ιχθύος όλο αυτό τον καιρό οι τουρκοφυλλάδες της περιοχής μας και οι ανωτερο-ανώτατοι (δεν υπάρχουν όμοιοι τους) επιστήμονες που «αρθρογραφούν» (προσέξτε το αυτό, έτσι;) σ’ αυτές.
 
Πάντως, είναι κρίμα!!! Κρίμα, για τον υπουργό παιδείας κ. Στυλιανίδη και τους συνεργάτες του. Κρίμα, που είναι και συντοπίτης μας. Αυτά είναι εγκλήματα κύριοι. Εμείς, οι Θρακιώτες περιμέναμε άλλα να εφαρμόσει και όχι να μας δώσει, έτσι, στεγνά.
 
Άντε εμείς παραδεχόμαστε ότι πλέον είμαστε καμένα χαρτιά, τις αθώες παιδικές ψυχές που δεν φταίνε σε τίποτα απολύτως και δεν έχουν καμία ανάμιξη σε τίποτα απ’ όλα αυτά δεν τις σκέφτεται κανείς πια; Έλεος, βρε παιδιά!
                                
Ο Αντιαφρόκρεμας

(τεύχος 23, Νοέμβριος 2008)